Beste leerkracht,

Lions Clubs International organiseert dit jaar voor de 37e keer de Peace Poster Contest, de Vredesposterwedstrijd voor kinderen in de gehele wereld. Na een succesvolle pilot vorig jaar doen Lions Gouda Hera en Gouda Bloemendaal ook mee. We werken daarbij samen met de Brede School. Uw school is van harte uitgenodigd om dit jaar (weer) mee te doen.

Na de zomer begint het posterfestijn. “Vrede zonder grenzen!” is dit jaar de inspiratiebron voor onze deelnemende jongeren om creatief in kleur uiting te geven aan het nadenken over vrede. Een nog actueler thema dat nog steeds in deze tijd niet vanzelfsprekend is.Het gaat hierbij om kinderen van groep 7 en 8 van de basisscholen (deelnemers moeten op 15 november 11,12 of 13 jaar oud zijn, dus geboren zijn tussen 16 november 2010 en 15 november 2013). Meedoen kan via ons.

Nadere informatie over dit wereldwijd initiatief is ook te vinden op Peace Poster Contest | Lions Clubs International en Peace Poster Contest Current Winners | Lions Clubs International (Engelstalig).

Per school dienen 5 de beste tekeningen te worden ingeleverd. U kunt hiervoor zelf met de school een verkiezing organiseren. Deze 5 winnende tekeningen zullen samen met de tekeningen van andere scholen worden tentoongesteld in een mooie locatie in de stad.

Mocht u willen deelnemen dan zijn de volgende data belangrijk:

• Aanmelden voor deelname door de school (ivm bestellen tekenpapier door de Lions)                                             26 juni 2024
  • Aanleveren tekenpapier door Lions                                                          2 september 2024
  • Inleveren 5 beste tekeningen per school                                               18 oktober 2024
  • Tentoonstelling geopend door een prominente gouwenaar          rond de herfstvakantie
  • Juryuitslag van de beste 3 die doorgaan naar de verkiezing van

beste posters van het district                                                                      8 november 2024

Deze beste 3 deelnemers ontvangen van de Lions club wederom een leuke prijs. Aan de Peace Poster contest zal via lokale media aandacht worden gegeven. De poster van de districtswinnaar gaat naar de jury van een groter district in Nederland. Er zijn zes districten. Uiteindelijk worden door de nationale jury dus zes posters beoordeeld. De poster van de nationale winnaar zal te zijner tijd in kleur te zien zijn op www.lions.nl. De huldiging van de Nederlandse winnaar zal op een gepaste wijze plaatsvinden in de periode januari – april.

De winnende poster van ons land wordt naar Lions International in de USA gestuurd. De beste 24 posters komen in deze internationale finale in beeld. De uiteindelijke winnaar mag met twee begeleiders naar New York afreizen en wordt daar feestelijk onthaald met, om te beginnen, een rondleiding door het VN-gebouw. Daarnaast ontvangt de winnaar een cheque van $ 5.000. De andere 23 tekenaars ontvangen een prijs van $ 500. De einduitslag zal in maart 2025 jaar bekend gemaakt worden.

U kunt zich opgeven door een mail met uw gegevens (zie hiervoor ook het antwoordformulier) en aantal tekenvellen dat u nodig heeft te zenden aan onderstaand mailadres onder vermelding van deelname Peace Poster Contest 2024. U ontvangt dan het juiste formaat tekenpapier.

We hopen dat u net zo enthousiast bent als wij zijn en horen graag van u! Mocht u nog nadere informatie wensen of een vraag willen stellen mail ons dan gerust. Anders geef uw klas op via LionsPPCGouda@gmail.com

Hartelijke groet,

Namens Lions Gouda Hera en Lions Gouda Bloemendaal

Richard Heijne den Bak

LionsPPCGouda@gmail.com

Bijlagen:

• Regels voor deelname

Image.png

Winnaars Gouda 2024

Nederlandse winnaar 2024                                            Wereldwijde winnar 2024

Contest Winners

Afbeelding met kunst, verven, standbeeld, tekening

Automatisch gegenereerde beschrijving

Wat zijn de spelregels?

• Alleen een Lionsclub kan sponsor zijn voor lokale scholen of jeugdgroepen.
  • De poster moet door één kind gemaakt zijn.
  • Het kind dat de poster maakt moet 11, 12 of 13 jaar zijn op 15 november 2024, dus geboren

zijn tussen 16 november 2010 en 15 november 2013.

• Het formaat mag niet kleiner zijn dan 33 bij 50 cm en niet groter dan 50 bij 60 cm. Deze

Amerikaanse maten wijken af van de voor ons gebruikelijke formaten (bijv. A3. U krijgt daarom van ons papier aangeleverd.

• Niet inlijsten.
  • Er mag gebruik gemaakt worden van pen, krijt, (kleur)potloden, markers, inkt, houtskool,

verf, pastel. Viltstifttekeningen geven goede resultaten. Krassen met kleurpotloden niet!

• Eventueel (indien nodig) fixeren.
  • Geen driedimensionaal werk.
  • Er mag niks op de poster geplakt of vastgemaakt worden.
  • Foto’s mogen niet gebruikt worden.
  • Computer/digitaal werk mag niet.
  • Er mogen geen woorden of cijfers op staan (geen naam).
  • Er mag maar door één leerling en deze alleen zelf aan gewerkt hebben.
  • Originaliteit: het namaken van bestaande tekeningen/posters leidt tot diskwalificatie.
  • Het mag niet gelamineerd worden (geplastificeerd).
  • De poster moet oprolbaar zijn.
  • Deelnemers staan toe dat hun tekening, naam en foto door alle afdelingen van Lions Clubs

International gebruikt mogen worden voor promotie- en publicatiedoeleinden.

• De rechten van de ingeleverde posters vallen toe aan de Lionsorganisatie.

Antwoordformulier

Contactpersoon voor de school:

E-mail adres:

Telefoonnummer:

School en klas(sen) die meedoen:

Schatting van aantal benodigde vellen obv aantal verwachte deelnemende kinderen:

svp mailen naar
LionsPPCGouda@gmail.com