22/01/2023

De twee Goudse Lions-clubs, ‘Gouda’ en ‘Gouda-Bloemendaal’, hebben weer een jaar lang D.E.-spaarpunten voor de Goudse Voedselbank geknipt en verzameld. De bijeengebrachte 700.000 punten konden worden ingeruild voor maar liefst 1100 pakken Douwe Egberts-koffie met een winkelwaarde van zo’n €4.950.

"Er gingen vele avonden telwerk aan vooraf, maar dat saaie werk aan de keukentafel bleek onverwacht toch nog heel gezellig te zijn”, aldus een enthousiaste Lion.

Afvaardigingen van beide clubs waren bij de overdracht van de koffiepakken in de hal van de Goudse Voedselbank aanwezig. Ze kregen een presentatie over de voedselbank van bestuursleden Henk Kreuger en Andries Joling en een rondleiding van loodscoördinator Aart Snijders.

Alle aanwezigen vonden het een waardevolle en informatieve bijeenkomst: “Goed om de banden weer eens aan te halen".

Andries Joling bedankte alle puntengevers en puntentellers. Tevens sprak hij de hoop uit dat er ook komend jaar weer veel koffie gedronken mag worden bij de Lions.

Foto: Lions-bestuursleden Pieter ten Bosch, Ronald Buise en Jan Hein Koenen overhandigen de 1.100 pakken D.E.-koffie aan Andries Joling (tweede van rechts), de geestelijke vader achter de nieuwe vestiging van de Goudse Voedselbank aan de Noordpool.